Varukorg

Reklamation

Köpvillkor

Reklamation

Om du får problem med din matta, vänder du dig enklast till Mattkompaniet och våra säljare tar emot din matta direkt i butiken. Tänk på att alltid ta med kvitto. Enligt Konsumentköplagen har du tre års reklamationsrätt från det att du köpt din matta.

Vi kommer att följa Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer vid eventuell tvist.

Om du har handlat på mattkompaniet.se och inte har möjlighet att besöka vår butik så skall mattan skickas till oss. Du tar då kontakt med vår kundtjänst på telefonnummer 08-20 41 38 så tar de dina uppgifter.

Reklamationsrätt enligt Konsumentköplagen

Du måste lämna ett meddelande om felet “inom skälig tid” efter det att du har upptäckt det. Om du reklamerar inom två månader räknas det alltid som att det skett i rätt tid, enligt Konsumentköplagen. Skälig tid kan emellertid vara längre än två månader. Som regel är det en giltig ursäkt om du haft förhinder, exempelvis om du har varit sjuk eller bortrest.

Under de första sex månaderna efter köpet är det säljarens sak att bevisa att felet inte fanns från början. Annars räknas felet som ursprungligt. När det har gått mer än sex månader efter köpet är det du som köpare som måste kunna bevisa att felet fanns från början.

Din rätt att reklamera går enligt Konsumentköplagen ut tre år efter det att du har tagit emot mattan. Reklamationstiden förlängdes den 1 april 2005 från två till tre år. Det gäller varor och tjänster som du köpt den dagen eller senare.

Debitering för outlösta paket

Tänk på att du måste alltid lösa ut mattan innan du kan returnera den.

För outlösta mattor debiteras 395 kronor.

Fraktskador

Undersök din matta direkt när du hämtar ut eller tar emot mattan. Fraktskadat gods skall anmälas till oss inom skälig tid efter det att du tagit emot mattan, så du bör kontakta vår kundtjänst så fort du märker att godset är skadat.

Garanti- Privat person

Vi på Mattkompaniet vill att du som kund känner dig trygg hos oss. Vi ger dig därför ett års garanti på mattorna i vårt sortiment.

Garanti för företag

Vid köp i egenskap av företag gäller villkor enligt Köplagen. För mer information till dig som köpt en matta i egenskap av företag, kontakta Mattkompaniet Företag på telefonnummer 08-7231882.

Övrigt

Personuppgifterna sparas endast i vårt kundregister. Är du under 18 år måste du ha målsmans tillstånd för att beställa hos oss!